5 days with You.

Bismillah,
Assalamualaikum.

Bersyukur ke hadrat ilahi kerana masih lagi diberi peluang untuk terus hidup diatas muka bumi ni, Alhamdulillah. Loving you is a thing that i've used to do. It's so easy to forget the people that not so important in your life but to forget those who used to love you? It's hard. Hard af and you probably can't forget them. I'm still in love with you. In love with everything you do. Your voice, your talks, your laugh, your smile and everything else that could me feel better when youre with me. 



I'm still hoping that you could be mine once again. I know it's over for us but my heart still want the same person who could love them invulnerably. I can't forget you. Not now and not ever. You're glued onto my heart forever or maybe you're painted on it with a permanent ink that could not be erase easily. Every day, every hour, every minute, every second, i'm reminded of you.I know it was nothing for you, but for me It was everything. You're my first love.

Could you remember the moment you're following me on twitter? Could you remember the moment we used to peek each other inside the classroom? with some notes on the paper. Could you remember the moment we used to wait for each other after school? Could you remember the moment i'm used to send you home after school and picking you up after your working hours? Could you remember the moment we used to hanging out together sweetheart, could you? I miss those moments with you bb, I miss every single thing about it.

Since we're far away from each other for 8 months, i've been missing you all day long. 

Ada satu hari tu awak ajak saya teman awak pergi Starbucks, awak craving sangat. Pada mulanya saya taknak, sebab saya tahu saya akan makin rindukan awak nanti. Tapi saya fikir, sampai bila saya nak berjauhan dari awak. Saya kuatkan diri, saya kuatkan semangat saya untuk jumpa awk. Maklumlah 8 bulan dah tak bertentang mata. Masa dalam kereta, saya tak pandang awak pun. Saya tak berani, saya takut saya akan sayangkan awak lebih lagi. Baaaaaaaam! Terpaksa juga pandang awak dan hati saya tetap cair macam dulu.

Saya selesa sangat bila dengan awak. Saya rasa macam awak milik saya lagi, tapi saya sedar yang semua tu dah lama berlalu dan itu lah kali pertama saya keluar dengan awak lepas kita berjauhan selama 8 bulan. Mula dari haritu, saya cuba sedaya upaya curi perhatian awak, keep texting you bila ada masa saya call awak. Sebab saya memang nakkan perhatian dari awak. And Alhamdulillah, you treat me well even sibuk dengan kerja dekat kedai bunga tu.

Pada 26 Jun 2016 1126pm, awak whatsapp saya awak cakap awak takut. Awak cakap awak seorang je perempuan dalam bas tu and ada seorang lelaki ni macam mencurigakan. Saya risau sangat masa tu, hanya Allah yang tahu macam mana perasaan saya. Saya takut apa-apa jadi dekat awak. Saya suruh awak duduk depan sikit and awak tak balas whatsapp saya. Risau dia pergh boleh tahan la sampai banyak kali call apa semua awak tak angkat. Macam-macam bermain difikiran saya takut apa-apa jadi dekat awak and endup awak balas whatsapp saya dengan "woi banyaknya call". Dah tak angkat call, tak jawab whatsapp siapa tak risau sakai?

29 Jun 2016, saya balik Gombak, Selangor. Dengan perasaan tak sabar-sabar nak jumpa awak. Keesokan harinya pada 30 Jun 2016, saya sempat lagi keluar carikan baju yang awak nak sangat. Awal-awal lagi saya dah beli baju tu sebenarnya tapi saya cakap yang saya tak beli dekat awak. Dengan hasrat nak buat surpriseeeeeee hehe. Alhamdulillah, awak suka. Dapat buat awak senyum pun dah buat saya bahagia.

1 Julai 2016, lepas ambil awak balik kerja. Saya teman awak keluar makan dekat Steakhaus. Craving sangat dekat macaroni meatball tu katanya. At first awak cakap awak dah kenyang kononnya, taknak makan tapi awak yang habiskan semua macaroni tu hahaha nakal la mira ni. Masa nak hantar awak balik tu saya bagi awak cadbury sebab masa tu awak tengah sakit perut dan saya harap cadbury yang saya belikan tu dapat buat awak bertambah baik.

2 Julai 2016, harini pulak awak tetiba craving Starbucks lagi. Maka saya pun bawalah awak pergi Starbucks. Saya ajak lepak awak taknak, awak nak drivethru, saya ikutkan saja lah keinginan awak tu dan berhuhulah kita menunggu giliran untuk membuat pesanan. Sempat lagi awak pakaikan pebende tah dekat bibir saya and it makes my lips become so red hahaha. Sebelum saya tidur, saya sempat lagi cari something yang awak nak sangat and Alhamdulillah jumpa juga dan cod pun dekat je hehe.

3 Julai 2016, the last day saya dapat jumpa awak. Awak dapat izin balik awal, dan marah-marah saya pada mulanya sebab saya kata nak bawak pergi dominos hahaha. Lepas kena marah baru saya bawa awak pergi dominos, kan kan kan. Pada siangnya, saya pergi ambil something yang awak memang nak sangat and it was Spicy Ramen tu. Alhamdulillah dapat cari dan dapat jumpa orang yang jual tu dekat Batu 6 je. 

4 hari saya dapat luangkan masa lepas saya jumpa awak buat pertama kali tu. 4 hari juga saya dapat tunaikan apa yang awak nak sangat. Saya bahagia sangat bila dapat tengok awak gembira, awak ketawa. Mungkin lepas ni dah susah saya nak jumpa awak dan mungkin juga lepas ni saya dah tak dapat lagi jumpa awak. Andai hati awak bukan milik saya lagi, saya harap awak jangan pernah lupakan saya, jangan pernah lupakan kenangan kita dan andai hati awak benar-benar tercipta untuk saya, awak tunggu saya ya? Jaga hati awak untuk saya dan saya akan jaga hati saya untuk awak. Jangan pernah putus doakan kita untuk bersama. Saya terlalu sayangkan awak. Saya terlalu cintakan awak. Takda orang lain yang mampu gantikan cinta hati awak untuk saya. InsyaAllah, saya takkan pernah putus doakan kebahagiaan kita satu hari nanti dan saya berharap Allah jodohkan saya dengan awak, Nurul Amira bt Fakhri.

Thank you so much for loving me till this moment sweetheart eventhough you're not even mine. I just want you to know that i'm madly in love with you xo

Lots of love,
Syahmi Ahmad



0 orang kena bebel.:

Post a Comment